מה היא תדמית עסקית?

ראשית חשוב להבין עניין חשוב – אם אינך מנהל את התדמית העסקית שלך – המתחרים שלך עושים זאת עבורך (ולא באופן חיובי).

בעולם בו אנו חיים כיום, אנשים בוחנים בעלי עסקים איתם הם נמצאים בקשרים עסקיים ומנתחים ללא משים לב, את התנהגות האדם העומד מולם והאם הוא מתאים או בעל יכולת מספקת לספק את המוצר או השירות המדובר וכמובן אופיו, ומחויבותו של אותו אדם. אחד הכלים החשובים שניתנים בידי כל בעל עסק הוא האפשרות להציג את עמדתו בעניים האופי והמקצועיות שלו ושל החברה שלו לביצוע העבודה או הספקת המוצרים או בכל עניין אחר.

התדמית העסקית שלך היא איך נראה העסק ואיך את או אתה נראים בעיני לקוחות. אמנם ישנן תיאוריות רבות וספרים רבים שנכתבו בנושא שפת גוף ואופני הלבוש השונים אולם יש לזכור שזו היא רק ההתחלה.
כל אדם משתייך לקבוצה מסוימת. לא משנה אם מדובר בקבוצה אתנית, קבוצה חברתית או כל סיווג אחר שאנשים מסווגים לפיו. וכמובן, לכל קבוצה יש סטראוטיפים משלה ודעות קדומות משלה – נכון אפשר ללבוש בגדים מרשימים או להתאפר (במקרה של נשים) בצורה מסוימת ואפילו להתנהג לפי קודי ההתנהגות המתאימים לכל מאורע או פגישה, אבל איך משנים משהו כמו מוצא? או צבע עור? התשובה היא כמובן – תדמית עסקית.

תדמית עסקית רצויה, תדמית עסקית לא רצויה ותדמית עסקית קיימת
התדמית העסקית נועדה על מנת לעצב בתודעת עמיתיך עמדה מסוימת לגביך. מחקרים מראים כי יושרה, צניעות, יכולת ביצוע ואמינות הן התכונות שאנשים מעריכים הכי הרבה.

כעת שאלו את עצמכם: “מה הייתם רוצים שלקוחות או ספקים יאמרו עליכם כאשר אינכם בחדר?”
התשובה תהיה כמובן – התדמית העסקית הרצויה.

שאלו את עצמכם: “מה לא הייתם רוצים שיאמרו עליכם כשאינכם נוכחים?”
התשובה היא כמובן – התדמית העסקית הלא רצויה.

לבסוף, הקשה מכל, את התדמית העסקית הקיימת שלכם, תצטרכו ללקט משלל השיחות שלכם עם לקוחות, ספקים ואנשים שאתם באים איתם במגע במהלך העבודה. קשה מאד לקבוע במדויק מה היא התדמית העסקית הקיימת שלכם, אולם אנשים לעתים קרובות מוסרים פיסת מידע כזו או אחרת לגבי מה הם חושבים עליכם ישירות או על העסק שלכם – לקטו פיסות מידע אלו, וזו היא התדמית העסקית הקיימת שלכם.

תגים: , ,

כתיבת תגובה

צריך להכנס למערכת בשביל להשאיר תגובה.